torsdag 3. februar 2011

Baking........;)



Deigen er enkel å lage i full fart,
kjevles rett i formen,
skjæres i ruter,-----
HEVES--------------------;)
Stekes og serveres;)
  I går hølja regnet ned..........åå va passer bedre enn
BAKING?
Ongan vårres elska tomatsuppe m pølse i,

og nystekte BRYTEBRØD.....





Her kommer oppskrifta;)
Brytebrød m spelt...........
3 1/2dl Lett Melk
2ss Margarin
25gr Gjær
1ss sukker(1/2 bruk eg)
1/2 ts salt
250gr(4dl) Hvetemel spelt
250gr(4dl)Spelt grovmel
Blandes alt det tørre,varm melk og smør
blandes sammen,arbeides lite-med speltmel,blir deigen lett seig.
Forhev-i ca30min eller til den går litt opp.
Bakes ut,med pizza kjevle eller noe man kan "klemme" deigen ned med,
i formen...
Rute opp med kniv-ETTERHEV--i 30min eller til du ser at di eser litt;)
STEKES  i 230gr i 15-20min....
BRYT OPP OG SERVER<3
Man kan godt bruke grovbakst mel eller vanlig mel,
havregryn-øk gjerne gjærmengden og dobbel oppskrifta;)
Godt å fryse ned,å tine i full fart!!



Deilig mat til sultne skolebarn!!
å snar mat vil eg sei;)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar